Uppdrag

 

Ett uppdrag med Search Integration är inte det andra likt. Alla uppdrag skräddarsys efter kundens behov, kunskapsnivå och interna resurser. Därför säljer vi inte heller några färdiga paket. Nedan beskriver vi några exempel på uppdrag som vi arbetar med.

SEB logga

SEB – Strategisk Upphandling & Rådgivning
Search Integration har arbetat tillsammans med SEB sedan 2008. Uppdraget innefattar stöd och kravställning för både sponsrad sökleverantör och kravställning för infrastrukturell SEO-hantering. Uppdraget är löpande utbildning, hantering och policys är en naturlig del av alla moment. Kunskapen stannar hos SEB.
Det är många delar som ingår i kategorin sökmotormarknadsföring. Det är inte alltid svårt, men kräver mycket tid och resurs att genomföra på rätt sätt. Search Integration har hjälpt oss att förstå hur vi ska genomföra ett kostnadseffektivt sökprogram och hur vi ska kravställa mot våra leverantörer, genom arbete med exempelvis scorecards och business case.”
Annelie Gullström, Head of Digital Media Strategy,
SEB

 

Babybjorn loggaBabyBjörn – Sök för ny global webbplats
BabyBjörn lanserade under sommaren 2010 ny webbplats. Search Integration har haft en aktiv roll under hela processen med att skapa en internationellt gångbar webbplats med möjlighet att leva upp till de olika marknadernas behov och förutsättningar. Vi har jobbat i nära samråd med webbyrå och teknikpartner och säkerställt sökanpassningen i varje moment. Detta för att maximera resultaten i faser som koncept, terminologi, struktur och design, plattform, teknik och gränssnittskod, innehåll samt optimering av övergången till ny webbplats.

 

Sweden.se – Analyser och utbildning
Search Integration har genomfört en rad analyser för Sweden.se och samtidigt fokuserat sina insatser på skräddarsydda workshops som Svenska Institutet enkelt kan integrera i sina dagliga rutiner. Alla har idag en bättre förståelse för hur sökmotorerna läser webbsidan och hur man kan påverka resultatet. Dessutom har teamet tränats i hur de ska utläsa statistik och rapporter ur Google Analytics.
Genom att fokusera på Svenska Institutets speciella behov och operationella mål, skapades en mycket användbar och skräddarsydd utbildning. Utbildningen förstärkte Svenska Institutets organiska sökkunskaper. Vi fick en genuin kunskapsöverföring och mycket användbara guidelines som vi kunde integrera i vårt dagliga arbete, Tack vare Search Integrations långa erfarenhet.

Frida Roberts, Project Manager, Swedish Institute – Sweden.se

 

Swedma loggaSWEDMA - Ubildningar och ordf. Guldnyckeln Search Integration har vid flertalet tillfällen utfört grupputbildning i ämnet sökmarknadsföring för SWEDMAs medlemmar. Alla utbildningar har utvärderats och har fått mycket höga betyg av sina deltagare. Search Integrations VD, Sara Andersson har dessutom varit ordförande för Guldnyckelns sökjury. “Search Integration har ett mycket klart och tydligt språk och sätt att förklara saker som i sökvärlden kan verka relativt komplexa.
Marianne Lager, Informationschef, SWEDMA

 

Exempel på övriga kunder som Search Integration har aktuella uppdrag för är:

 

Search Integration är även aktiva inom:

  • SEMPO – Ordförande i SEMPO Scandinavia
  • Bonnier Marknadsföringshandboken  - Utbildningsansvar Sök
  • SMX – Föreläsare och medarrangörer, Stockholm
  • FEI -Utbildningsansvariga för Digitala medier
Var social, dela!