Om oss

 

Search Integration under Digital Knowledge Day 2012

På Search Integration har vi mer än 13 års erfarenhet av att jobba med sök och webbanalys. Vi har varit med från sökmotorernas start och varit i branschen när sök endast handlade om att placera några taggar i en kod och ingen visste vem Google var. Sökmotorerna har sedan dess förändrats och vi med dem. Idag bör sök vara integrerat med den övriga marknadsföringen för att fungera eftersom allt som ett företag kommunicerar förr eller senare blir sökbart. Allt från den ordinarie webbplatsen till YouTube-klipp, nyhetsartiklar, bilder, tweets och pressmaterial trängs om uppmärksamheten i sökresultaten. Sökperspektivet måste finnas i medvetandet hos alla som kommunicerar under företagets varumärke. Det innebär att kunskap, strategier och rutiner kring sök och analys måste förankras både internt i organisationen och hos externa partners.

Vi utgår alltid från följande huvudvärderingar:

  • Det finns ingen färdig lösning för sök
  • Att göra smått kan göra stort om man gör rätt
  • All digital kommunikation är sökbar
  • Sök är ingen isolerad företeelse
  • Organisation och externa partners bör integreras i sökarbetet
  • Affärsmål och målgrupp styr valet av kanal och vad som optimeras
  • Mål och nyckeltal baseras på kundens affärsstrategi
  • Transparens och kunskapsöverföring är en självklarhet
  • Uppföljning måste alltid ske mot de uppsatta målen

Vilka arbetar på Search Integration?
På Search Integration arbetar de bästa projektledarna och strategerna inom sökmarknadsföring. De har den breda kunskapen och förståelsen för hur just ditt företag ska hantera sök. De kan anpassa och skapa en plan som skapar resultat och gynnar dina affärsmål. Dessutom har vi under samma paraply knutit till oss de i särklass bästa specialisterna inom närliggande område som t.ex. Google Analytics och social media. Specialisterna arbetar ständigt fram integrerade utbildningar och skräddarsydda program som blir unikt tillgängliga för Search Integrations kunder.

Vetskapen om att vi gör nytta är drivkraften hos våra konsulter och vi strävar ständigt efter att leverera högsta kvalitet med mätbart effektiva resultat. Våra konsulter står alltid på kundens sida, stöttar, utbildar och kravställer för att säkerställa att all företagskommunikation blir så effektiv som möjligt för sökmotorerna att indexera.

Kort sagt: Vi samlar på riktigt nöjda kunder – och nöjer oss inte med mindre!

Sara Andersson, Founder & Senior Digital Strategist
sara@search-integration.com 0706 499 302
Sara har jobbat drygt 12 år i sökbranschen. Under denna tid har hon bl.a. varit EMEA chef för Ogilvys sökdivision där hon hanterat multinationella och komplexa webbplatser, däribland Samsung, Cisco, BP och IBM Worldwide. Sara startade Search Integration 2007 och hon är även ordförande för branschorganisationen SEMPO Scandinavia. Sara är den som driver Search Integration framåt och som ständigt arbetar för att säkerställa att vi håller högsta möjliga nivå i våra digitala strategier. Läs mer om Sara på Linkedin.

Brian Clifton (PhD), Senior Analytics and Insights Director
brian@search-integration.com

Brian har arbetat med webbutveckling och digital marknadsföring sedan 1997. Mellan åren 2005-2008 som chef för Web Analytics på Google EMEA där han bland annat ansvarade för utvecklingen av Google Analytics Individual Qualification. Brian är en internationellt erkänd föreläsare och författare vars senaste bok Advanced Web Metrics with Google Analytics är en global bästsäljare. Han är även Search Integrations expert inom just webbanalys, webboptimering och mätning. Läs mer om Brian här.

Hessam Lavi, SEO Tech Senior Consultant
hessam@search-integration.com

Hessam har tidigare erfarenhet som Search Quality Expert på Google Europa där han bl. a arbetat med att motverka spamtekniker och black hat SEO. Idag är han Search Integrations expert på tekniska lösningar. Hessam arbetar främst med sökanpassningar av design, gränssnitt och domänhanteringar och är van vid att hantera stora multinationella webbplatser. Han bidrar ständigt med innovativa idéer ur ett tekniskt perspektiv för att stärka användarupplevelsen.
Läs mer om Hessam här.

Christofer Brugge, CEO
christofer@search-integration.com 0707 49 8488

Christofer har arbetat med marknadsföring sedan 1994, och med webben sedan -99, varav de senaste fyra åren med totalfokus på sökmarknadsföring. Han har en bakgrund som AD och varumärkeskonsult, grundare av designbyrå och som VD för ett SEO-bolag. Christofer är VD och säkerställer att vi håller vad vi lovar i leverans och att alla kunder har 100 % kundnöjdhet.
Läs mer om Christofer på Linkedin


Per Pettersson, SEO & Social Media Specialist
per@search-integration.com 0707 900 180

Per har arbetat med digital marknadsföring sedan 2001 och har stor erfarenhet av arbete med webbplatsstruktur, webbanalys och sökmarknadsföring bland annat inom resebranschen och svensk industri. Per arbetar främst med våra kunders sök och webbanalyser, håller utbildningar och föreläser om sökmarknadsföring, skriver om webbens utveckling i vår blogg och surrar runt i de sociala medierna.
Läs mer om Per på LinkedIn

 

Gisela Bernhoft, Digital Producer och SEO copywriter
gisela@search-integration.com 070 716 97 69

Gisela är digital strateg och copywriter på Search Integration med ett fokus på att skriva texter som är optimerade för såväl webben som läsaren. Hon stöttar våra kunder för att de ska lyckas med sin digitala strategi och säkerställer att både projekt och löpande uppdrag lever upp till våra högt ställda krav. Gisela är diplomerad marknadskommunikatör från IHR med en dubbel Fil. Kand. i reklam & PR och engelska.
Läs mer om Gisela på Linkedin

Chris Mortimer, Senior Digital Strategist
chris@search-integration.com 070 8509962

Chris har arbetat med webben sedan 1997 och har en bakgrund som journalist, lärare och entreprenör med utbildning inom ekonomi och filosofi. Han har arbetat främst med flerspråkig-SEO och internationell marknadsföring via olika lokala kanaler samt med nyckelordsresearch och digital strategi. Hos Search Integration ska han hjälpa kunder att förena SEO, sociala medier och innehåll för att få mesta möjliga affärsnytta av sin digitala närvaro.
Läs mer om Chris på Linkedin

Marcus Wickman, Paid Media Manager
marcus@search-integration.com 076 119 11 02

Marcus har arbetat med webben sedan 1998. Hans expertis ligger inom sökmarknadsföring (PPC) där han varit ansvarig för såväl stora som små konton sett till budget. På Search Integration fokuserar Marcus på sökannonsering och att säkra att våra kunder utnyttjar kanalen till sin fulla potential. Särskilt fokus ligger på att mäta de digitala insatserna till det yttersta och hjälpa kunderna att ha koll på både sin egen insats men även hur konkurrenterna agerar och hur det påverkar strategin. Läs mer om Marcus på LinkedIn

John Wedderburn (PhD), Analytics and Insights Manager
john@search-integration.com  

John kommer senast från Malmö Universitet där han har jobbat med webbanalys inom kommunikationsområdet ett antal år med särskild fokus på innehåll- och websajt management. Han har tidigare jobbat med likande frågor även vid Lunds universitet. John arbetar med många av våra kunder som har hög komplexitet, e-handel och säkerställer tillsammans med Brian att våra kunder kan ta del av viktiga insikter i värdefulla rapporter för webbplatsförbättringar. John har stor erfarenhet av att jobba med sociala medier så väl i Sverige som i internationella sammanhang. John har tidigare varit ansvarig för affärsutveckling och finansiering av ett framgångsrikt medicinföretag och har en bakgrund som forskare samt en doktorsexamen i toxikologi. Läs mer om John på LinkedIn

Johnny Toldnes, Digital Producer
johnny@search-integration.com 0732 90 58 78

Johnny är utbildad onlinemarknadsförare vid Medieinstitutet i Stockholm. De senaste åren har han jobbat med försäljning på en e-handelssajt. Som digital producer jobbar Johnny hos oss med att driva kundprojekt som både är multinationella och komplexa e-handelsprojekt och leda det interna teamet av experter. Johnny är en tävlingsinriktad kille privat, men även professionellt, och han ser alltid till att våra klienters projekt kommer tryggt i mål.
Läs mer om Johnny på LinkedIn.

Karin Berger, Paid Media Manager
karin@search-integration.com 073 544 50 49

Karin jobbar som Paid Media Manager hos oss och är Google AdWords Certified Professional. Hon hjälper framför allt till med att driva många av våra mycket varierande PPC-uppdrag. Karin är utbildad onlinemarknadsförare vid Medieinstiutet och har tidigare arbetat med kundrådgivning, administration och ekonomi. På daglig basis stöttar hon våra kunder med deras strategier inom sökannonseringar och säkerställer att deras investeringar kommer till maximal nytta. Läs mer om Karin på LinkedIn.

Margareta Tello MateoMargareta Tello Mateo, Digital Producer
margareta@search-integration.com 070 369 63 11
Margareta har arbetat med marknadsföring och kommunikation sedan -92. Har lång erfarenhet från båda sidor om bordet och vet vad kunderna förväntar sig, ibland innan de själva vet det. Från stora internationella industriföretag till reklambyrå och spelbolag för att slutligen landa hos Search Integration.  Margareta arbetar som digital producer och ansvarar för att vi lever upp till kunderna förväntningar, håller extremt hög kvalitet, levererar det vi ska och gärna lite till. Och sist men inte minst ser till att kunderna får de underlag de vill ha I TID.

Tobias Johansson, Analytics & Insights Manager
tobias@search-integration.com
Information och bild kommer inom kort.

Sandra Perdomo, Ekonomi
sandra@search-integration.com
Information och bild kommer inom kort.

Var social, dela!