Intervju med Karin Zingmark, Presschef på Viasat om att integrera social media

 

Vi har nu uppdaterat “No Ketchup” med en intervju med Karin Zingmark som är Presschef på Viasat. Läs och lär av hennes råd och erfarenheter. Karin berättar om resan för att integrera social media i företag, samt de förutsättningar hon tror krävs. Saxat ur intervjun:

“Sociala medier på Viasat ska vara en integrerad del i vårt sätt att jobba. Vi har inte skapat separata mål för social media, utan vi använder sociala medier för att uppnå befintliga affärsmål.”

“Det krävs mycket utbildning för att få människor att förstå vad sociala medier är. Man tenderar att tro att det är ytterligare ett marknadsföringsfönster där man kan trycka ut ett budskap.”

“Vi måste bli bättre på att förankra kommunikation internt samt delegera ut ansvar. Om de som står närmast produkten får kommunicera blir det mycket ärligare och trovärdigare, och ju fler som uppmanas att prata desto större blir genomslaget. Släpp på kontrollen, våga chansa och ha kul!”

Läs hela intervjun: Karin Zingmark, Presschef på Viasat om att integrera social media

Var social, dela!