Digital Knowledge Day 2012
Search Integration
Digital Knowledge Day Talare/föreläsare Anmälan/boka Programmet I pauserna DKD 2012
#dkd13 på Twitter

Talare på Digital Knowledge Day 2013.

Tracy GreenKeynote: Tracy Green, Head of Online Services, UK Parliament (Observera att Tracy kommer att tala på engelska). Tracy Green is the Head of Online Services in the UK Parliament where she leads on digital strategy at the heart of UK democracy. Her responsibility covers not only the parliamentary website but also the intranet and other digital channels including social media. Recent challenges include the implementation of a new content management system across both sites, the development of an award-winning mobile intranet site and the delivery of tablet and mobile apps to support an increasing channel shift from print to online information provision.
Tracy was previously Head of the e-Media Team at the UK Foreign & Commonwealth Office where she led the successful overhaul of the organisations entire digital presence from the corporate website to 200 plus British Embassy and High Commission websites. She also led on the innovative introduction of social media through the organisation delivery a new strategy for digital diplomacy.
 
Olle AhnveOlle Ahnve är en av Sveriges i särklass mest erkända digitala strateger och jobbar idag som Marketing Communications Manager på Ericsson. Han är globalt ansvarig för företagets digitala kommunikation och har tidigare arbetat på byråer som Jung Relations och Text 100 i roller som planner, strateg och pr-konsult. Han är flerfaldigt belönad för sitt arbete med bland annat priser från Sabre Awards, Spinn och European Excellence Awards.
 
Karin ZingmarkKarin Zingmark jobbar som presschef på Viasat och har mer än 10 års erfarenhet från media och TV. Med ett brinnande intresse för kommunikation och en förkärlek för webben har Karin under de senaste fem åren lett Viasats Sverigeorganisation ut på sociala medier. Idag når Viasat över hundratusen svenskar via olika sidor på Facebook, G+, Twitter och YouTube samtidigt som man jobbar med uppsökande Kundtjänst i forum och bloggar.
 
Fredrik HallbergFredrik Hallberg är en av Sveriges ledande internetstrateger med djup kunskap om internets affärslogik och dess medieegenskaper. Han har jobbat som strategiansvarig för digitala medier i mer än 15 år och hans bakgrund omfattar byråer som CIA, MEC, Outrider, Bright Media, Carat, Isobar och nu senast Vizeum. Under åren har Fredrik, parallellt med sitt arbete, varit aktiv i flera forskningsprojekt bl.a. på Handelshögskolan i Göteborg, Stockholms universitet och Chalmers. Hans första forskarrapport "Open Source Marketing" har även blivit kurslitteratur. Hans nuvarande fokus och intresse handlar om hur kaos- och nätverksteori kan ge oss en bättre förståelse för hur organiska processer påverkar vårt konsumentbeteende och val av varumärken.
 
Ingrid NauclerIngrid Nauclér är strateg och kundansvarig på UX- och tjänstedesignbyrån Antrop. Ingrid har en lång gedigen erfarenhet av att driva affärer i digitala kanaler. Genom att kombinera affärsutveckling och användarcentrering är hon med och designar framgångsrika tjänster. Ingenting är omöjligt för Ingrid, hon drivs av att hitta lösningar på problem och behov. Hon tycker det är som allra roligast när hon identifierat en förbättringsmöjlighet och tillsammans med skarpa kollegor får måla upp, förverkliga och leverera en lösning.
 
Sarah Larsson BernhSarah Larsson Bernhardt jobbar som content creator och social media advisor på Knowit i Göteborg. Nyfiken på allt som kommunicerar: oavsett om det är i ord eller bild. Passionerat förälskad i typsnitt, med en viss förkärlek för tecknet "ampersand" (&) som hon har intatuerat i nacken. Sociala medie-beroende och säger att hon lever med en fot i Göteborg och en fot på nätet. Under snart tio år har hon jobbat som formgivare i reklambranschen, och trots att hon älskar det digitala kommer hon aldrig kunna släppa print helt. Möjligheterna med nätet och vårt nya sätt att kommunicera fascinerar henne, allt från enskilda människor till företags möjlighet att skapa ny marknadsföring.
 
Deeped Niclas StrandhDeeped Niclas Strandh är digital planner, varumärkesstrateg och specialist på sociala medier. Idag delägare i United Power - en hybridbyrå i Falun, äger Deepedition DigitalPR. Har genom åren arbetat med digitala strategier för stora och små företag, organisationer och föreläst om sociala medier och digitala möjligheter i sex år. Älskar Internet och fascineras av människors irrationella beteenden. Studerar den förändring som sker när digital och analog vardag möts och gillar möjligheten att hitta vägar att utnyttja det för kommunikation. Har en förkärlek till hård musik, cyberpunk och Wordpress.
 
Patrick KampmannI panelen: Patrick Kampmann Creative Whatnot på reklambyrån Volontaire som han även är medgrundare och delägare i. Volontaire arbetar efter några enkla principer; hur verkligheten speglar det digitala (och vice versa), vikten av att bevisa löften i handling samt att man måste förtjäna att få vara en del i människors liv och konversation. Patrick står bakom det prisbelönta projektet Curators of Sweden (@Sweden) som kanske bäst exemplifierar vad dessa principer leder till för sorts kommunikation.
 
Malin StrömanI panelen: Malin Ströman är produktägare på SVT Interaktiv Barn och styrelsemedlem i FutureGames – utbildning i 3D grafik och speldesign. Tidigare var hon i flera år produktchef för Stardoll, delaktig i uppstarten och den snabba tillväxten av världens största community för unga tjejer. Stardoll har idag över 200 miljoner medlemmar. Malin samlar många av sina erfarenheter av webbutveckling och spel under begreppet gamification. Hon menar att det mer handlar om motivation och drivkrafter än poängräkning och belöningar.
 
I panelen: Erik Yström Communications Manager PR & Digital på Sony Mobile i Norden (tidigare Sony Ericsson). Han har lanserat en rad produkter och tjänster framgångsrikt på den svenska och nordiska marknaden, såväl digitalt, socialt som mobilt. Erik var först att ta hem Guldäggets PR-kategori 2008 och har haft förmånen att vinna priser och vara deltagare i jurys inom PR, digitalt och integrerat både som kund och tidigare konsult. Twitter: erikystrom
 
Katarina KolbI panelen: Katarina Kolb har jobbat på Liseberg i tolv år. Som produktionsledare, PR-ansvarig, reklamchef och nu, sedan årsskiftet, har hon fått en delvis ny roll där hon ansvarar för utvecklingen av deras digitala kanaler (inkl. PR och reklamproduktion, men mest fokus på digitala kanaler). I praktiken driver hon projekt, sitter i möten och slåss internt för att öka förståelsen för vikten av digital närvaro och få en högre budget. Katarina gillar bra e-handelslösningar med intuitiva flöden med smarta betallösningar samt alla de spridningsmöjligheter som sociala medier möjliggör. Och skor.
 
Moderator för Tracy Green: Joakim Jardenberg är en förändringsförespråkare, framtidskramare och debattör i allt som rör sig runt gamla, nya, digitala och sociala medier. Idag arbetar han framför allt som rådgivare i internetfrågor med bland annat VD och ledningsgrupp för fem stora börsbolag på kundlistan. Han är också delägare i 11 startups, håller presentationer, modererar och utbildar samt arbetar pro bono för ett bättre samhälle, bland annat som projektledare för "Makten och öppenheten" som drivs tillsammans med tidningen Fokus. Har var nu i februari Fredrik Reinfeldts digitalt sakkunnige vid Nordic Future Forum 2013 i Riga. Läs mer om Joakim Jardenberg här.
 
Sara AnderssonSara Andersson är grundare av Search Integration och kan efter sina dryga 12 år i täten av sökbranschen lätt kalla sig veteran inom sök och digital kommunikation. Förutom att starta Search Integration 2007 har hon hunnit med att vara EMEA chef för Ogilvys sökdivision där hon var ytterst ansvarig för multinationella och komplexa webbplatser som Samsung, Cisco, BP och IBM. Sara är en välrenomerad talare inom digital strategi, sök och webbanalys och har talat på globala konferenser som IQPC i Dubai och Singapore och är en självklar talare och moderator på SMX (Search Marketing Expo). Senast anlitades hon som föreläsare på mastersutbildningen för computer science på University College London.
 
Christofer BruggeChristofer Brugge är VD på Search Integration. Han har arbetat med marknadsföring sedan 1994, och med webben sedan 1999. Han har en bakgrund som AD och varumärkeskonsult, grundare av en designbyrå och som vd för ett av "de andra" SEO-bolagen. Han grundade sitt första bolag 2001 och är nu inne på det 3:e äventyret i rollen som delägare och VD. Han har genom åren alltid arbetat i rollen som konsult med att hjälpa företag förbättra sin marknadsföring. Den stora utmaningen enligt honom för att lyckas med sin marknadsföring ligger i att det är människor vi pratar om. Både som ska skapa den, godkänna den och inte minst betala för den… Men framförallt som ska attraheras av de budskap som tas fram.